Мистецтво? (Текст на конкурс за темою "Що переможе - слово чи цифра?")

   Ми вже дійшли до майбутнього. Вже важливість ресурсів знизилась, виміщена інформацією та
культурою. Начебто настав ідеальний час для мистецтва в усіх формах! Не зовсім…
   Інформація тепер доступна усюди, де люди часто бувають. Щодня велика кількість людей
витрачає майже весь свій вільний час отримуючи нову інформацію. Але інформація стала й
дешевою, що створило водночас і перевагу, і проблему: тепер кожен може легко створювати
інформацію. І майже кожен це робить, використовуючи сайти-архіви, а іноді навіть продаючи. 
   На цьому пункті ми перейдемо до мистецтва… "мистецтва"... Що саме є мистецтвом?
Скоріш за все, ніхто не знає. В кожного є своя думка щодо цього, і кордон між абстрактною
інформацією і "мистецтвом" дуже розтягнутий (якщо взагалі існує). Простий доказ:
  1. Чи є для вас абстрактні картини мистецтвом?
  2. Чи усі люди з Вами згодні?
На перше питання вже нема точної відповіді: більшості простих людей, звиклих до "складного"
мистецтва дані картини сенсу, достатнього для "мистецтва", не вистачає. Але людям, що
сприймають мистецтво в форматі "глобального символізму" це - чудовий прояв розвитку
мистецтва сьогодення. Кому з них вірити? 
Не знаю. Тому тут я буду використовувати моє особисте визначення мистецтва, яке, можливо,
неправильне, але непогано підходить для визначення мети мистецтва:
"Я вважаю мистецтвом ту інформацію, що може бути джерелом досвіду та ідей, що існують
всередині "світу"(правил та елементів) цієї інформації, але не є виключно "інструкціями" для нашого світу. "
Зверніть увагу, що в дане визначення входять не лише більшість можливої інформації (суб'єктивно),
а й звичайне спілкування з людьми.
   В темі розглядається питання:"що краще: цифра або слово?", і я це хочу розглянути з боку
мистецтва, тому що в простій інформації, я вважаю,відповідь буде просто "чим більше або
швидше - тим краще". Що тоді ми визначаємо цифрою? (Адже даний текст є водночас і числом,
і текстом). 
Я сам хочу присвятити себе мистецтву, і з боку інформатики його найбільш унікальним
виявленням я вважаю інтерактивний вид, або іншими словами - ігри. Для мене ігри є наступним
пунктом розвитку мистецтва (в моєму розумінні), і ось чому.
   Якщо використовувати моє визначення мистецтва, то що є "високим мистецтвом"?
Чи повинно високе мистецтво мати багато правил? Тоді воно може створити більше ідей. Начебто,
кількість ідей є головним фактором оцінки мистецтва. Тоді що є ідеальним видом мистецтва -
тим, що дає майже нескінченні ідеї?
    Я часто граю з друзями в гру, яку ми просто називаємо "квест". Правил майже нема - один
розповідає, інші пояснюють дії своїх персонажів, ніби вони - частина цього світу. І саме ця гра
є ідеальним джерелом ідей - як і оповідач, так і інші гравці можуть оповісти будь-які історії та ідеї.
Згодом я доробив цю гру, додавши правила, що водночас і обмежували дії гравців (були ситуації,
коли гравці "отримували" неможливу в світі квесту вогнепальну зброю) і водночас давали їм можливість
покращувати оповіданий світ, додаючи відсутні деталі. Ці правила дали можливість створити багато цікавих
історій і навіть унікальних неможливих взаємодій (одного разу в результаті експериментів з артіфактом
персонажі мали об'єднані ефекти, стан та навіть інвентар (усі речі,що вони мали при собі). Це згодом
призвело до битви між ними, коли вони забирали один в одного пістолет, використовуючи цю властивість.
В результаті один з них вистрілив другому в ногу, через що й сам отримав поранення). На жаль,
оповісти певний світ можливо лише якщо автор буде його оповідати - лише він знає, як цей світ "відреагує"
на нескінченно варійовані дії гравців. Яким чином можна хоча б частково "автоматизувати" існування цих світів? 
Ігри. Точніше, систематичні ігри, що переважно керуються правилами, а отже дають можливість
взаємодіяти з ними будь-яким чином. На жаль, такі системи або повинні бути введені вручну
одна за одною або є несподіваними наслідками раніше введених правил, переважно без
керування. Можливо, це на краще: тепер гра сама створювала правила в, отже, свій унікальний
світ, заснований на початкових ідеях автора. Прекрасним прикладом цього є гра Minecraft -
системи в цій грі настільки тісно взаємодіють, що гравці змогли створити в ній повноцінні
винаходи - наприклад, "пожирач світу", механізм, що повністю автоматично розбирає велику
територію, або використання механізму 0 тику (1 тик(tick) - найменша одиниця часу в грі; час,
за який відбувається один цикл підрахунків) для штучного прискорення росту рослин. 

    Звісно, це не є ідеальним варіантом. Багато ідей просто не можуть собі дозволити свободу
дій споживачів. "Кожен вид мистецтва може щось краще за інші". Тож, скоріш за все, кожен вид
мистецтва буде існувати і далі, в той час як нові види вираження ідей будуть створюватися.
І жодна не переможе. Адже навіщо?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

(Есе з української мови) Читання робить нас кращими

Один из первых удачных миров

Неожыданный поворот в простой(?) работе (Зар. Лит.)